Erinomaiset tulokset Lekolarin asiakastutkimuksesta!
Teimme keväällä 2016 kattavan asiakastutkimuksen. Asiakastutkimus toteutettiin sähköisenä kyselynä, jota täydennettiin puhelinhaastatteluiden avulla. Saimme vastauksia yli 1000 koulu- ja päiväkotiasiakkaaltamme. Tutkimus toteutettiin yhteistyössä tutkimusyritys MainIdean kanssa.
Asiakastutkimuksemme tulokset tiivistetysti ovat:
- Asiakkaamme ovat keskimäärin erittäin tyytyväisiä tuotteisiimme ja toimintaamme. Suurin osa asiakkaistamme vastasi suosittelevansa Lekolaria kollegoilleen.
- Uusissa koulu- ja päiväkotiprojekteissa kanssamme yhteistyötä tehneistä asiakkaista kaikki vastanneet asiakkaat ovat tyytyväisiä Lekolarin toimintaan ja he kertoivat suosittelevansa Lekolaria kollegoilleen.
Kiitosta saimme erityisesti seuraavista:
- Alan laajin ja monipuolisin tuotevalikoima kouluihin ja päiväkoteihin.
- Ystävällinen ja asiantunteva palvelu.
- Helppokäyttöinen uusi verkkokauppa.
Kehitettävinä asioina esiin nousi muun muassa:
- Yksittäisten tuotteiden laatu, esim. kouluvihkot ja lyijykynät.
- Joitakin kommentteja tuotteiden toimituksiin liittyen.
Mitä olemme kyselyssä esiinnousseiden osalta jo tehneet:
- Asiakkaamme ohjaavat aikaisempaakin enemmän tekemistämme.
- Peruskouluvihkomme ovat uusittu. Maaliskuusta 2016 alkaen olemme toimittaneet asiakkaille ainoastaan uusia parempilaatuisia kouluvihkoja.
- Lyijykynät ovat uusittu. Maaliskuusta 2016 alkaen olemme toimittaneet vain uusia parannettuja lyijykyniä.
- Varastotuotteiden määrää on lisätty, minkä lisäksi osto- ja varastotoiminnoissamme on toteutettu useita kehitystoimenpiteitä.
- Verkkokauppaamme on lisätty tuotekohtaiset saatavuustiedot, jolloin asiakas aina tilausta tehdessään näkee, mitkä tuotteet ovat varastossa tai milloin tuotetta tulee seuraavan kerran varastoon.
- Olemme laajentaneet ennestään alan monipuolisinta tuotevalikoimaa mm. liikuntavälineiden, toimistotarvikkeiden sekä uuden opetussuunnitelman mukaisten koulukalusteiden osalta.
Saimme asiakastutkimuksen kautta kattavan paketin myös muita kehitysehdotuksia. Palaute on meille äärimmäisen tärkeää, jotta jatkossa pystymme palvelemaan asiakkaitamme aina paremmin.
Mukavaa kesän alkua toivottaen
Peter Johansson
toimitusjohtaja
Julkaistu 2.6.2016