Virhe

Hups, jotain meni vikaan. Kokeile hetken kuluttua uudelleen.

Vahvista

Haluatko varmasti poistaa korin{0}?
Tilauksen arvo on alle 50,00 €. Yleisten toimitusehtojemme mukaisesti emme toimita alle 50,00 € tilauksia. Valitsemalla EI palaat lisäämään tuotteita ostoskoriin. Lekolarin yleiset toimitusehdot eivät tyypillisesti koske sopimusasiakkaitamme. Toivomme myös sopimusasiakkaidemme huomioivan pienten toimitusten merkittävän ympäristövaikutuksen.

Haluatko vahvistaa tilauksen?

Sähköpostien synkronoinitivirheen takia kaikki sähköpostit eivät ole välttämättä saapuneet asiakaspalveluumme maanantaina 20.11. Jos epäilet, että sähköpostiviestisi on yksi niistä, voit varmistaa asian puhelimitse numerosta 09 8294 600.

KUBO

Lekolar ohjelmointi KUBO

UUTUUS! Opettele ohjelmointia yhtä helposti kuin rakentaisit palapeliä

KUBO tuo tulevaisuuden oppimisen tähän päivään. KUBO on uusi ohjelmointirobotti, joka tuo koodauksen logiikan helposti ymmärrettävään muotoon. Jokainen palapelin pala, eli TagTile-pala, sisältää komennon jollekin toiminnolle. Oppilaat laittavat palapelin palat siihen järjestykseen, miten he haluavat robotin liikkuvan. Aktiviteettimaton avulla voidaan esimerkiksi suunnitella reitti kauppaan tai nuotiopaikalle, kulkemalla leikkikentän kautta. Näin ohjelmointia saa myös sadutettua tai koodauksen voi yhdistää mm. kielten oppimiseen, kun lapst kertovat mitä kaikkea KUBO näkee matkalla. 

 

1. Anna oppilaiden laittaa TagTile-palat siihen järjestykseen, miten he haluavat KUBOn liikkuvan. 

Lekolar ohjelmointi ja koodaus

2. Anna robotin ajaa TagTile-jonon yli. KUBO lukee koodin ja tallettaa komentosarjan muistiin.

Lekolar ohjelmointi ja koodaus

3. Siirrä KUBO aktiviteettimaton tai muun haluamasi alustan päälle ja anna robotin ajaa Play-palan päältä, jolloin robotti toistaa äsken ohjelmoidun reitin.

Lekolar ohjelmointi ja koodaus

Miksi KUBO?

  • Ohjelmointikoodeja sisältävien palapelin palojen ansiosta ohjelmointi on loogista ja helposti ymmärrettävää. Lapset voivat heti nähdä, kuinka robotti noudattaa eri komentoja, jotka he itse ohjelmoivat.
  • KUBOn käyttö on helppo aloittaa, kun ei tarvita erillisiä näyttöjä tai tabletteja.
  • KUBO on kehitetty seuraamaan lasten etenemistä ja sitä voi käyttää niin aloittelijat kuin jo vähän kokeneemmatkin. KUBO on suunnattu 4-10-vuotiaille oppijoille.
  • KUBOn avulla voi tehdä hyvinkin pitkiä ohjelmointeja. Voit tehdä KUBOsta vaikka ikiliikkujan tai koodata funktion funktion sisään.
  • KUBOn avulla oppilaat oppivat uusia käsitteitä kuten funktio, silmukka ja sekvenssi.
  • KUBO on hyvä askel yksinkertaisten ohjelmointirobottien ja kehittyneempien ohjelmointitekniikoiden, kuten Scratchin tai tekstipohjaisen ohjelmoinnin välillä.
  • KUBOn luokkapakkauksen mukana tulee perusteellinen ja kattava opettajan opas, joka tarjoaa hyviä harjoituksia ja vinkkejä oppitunneille.
  • Sinulla on pääsy KUBOn opetusportaaliin KEDUun, josta löydät vinkkejä, harjoituksia ja ideoita sekä muiden käyttäjien jakamia kokemuksia.

KUBO-robotti ja tarvikkeet