Virhe

Hups, jotain meni vikaan. Kokeile hetken kuluttua uudelleen.

Vahvista

Haluatko varmasti poistaa korin{0}?
Haluatko varmasti poistaa tuotteen?
Tilauksen arvo on alle 50,00 €. Yleisten toimitusehtojemme mukaisesti emme toimita alle 50,00 € tilauksia. Valitsemalla EI palaat lisäämään tuotteita ostoskoriin. Lekolarin yleiset toimitusehdot eivät tyypillisesti koske sopimusasiakkaitamme. Toivomme myös sopimusasiakkaidemme huomioivan pienten toimitusten merkittävän ympäristövaikutuksen.

Haluatko vahvistaa tilauksen?
Du gjorde en kopia av listan \"{0}\". Den heter \"{1}\".

Puhelinlinjassamme on tilapäinen häiriö, jota korjataan parhaillaan. Pahoittelemme suuresti tästä aiheutuvaa haittaa! Asiakaspalvelumme auttaa sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@lekolar.fi

Muuntojoustavan oppimisympäristön kehittäminen alkuopetukseen

– Ei jäädä kesälomalle! Näin toivoi eräs oppilas Turun Yli-Maarian koulun Moision yksiköstä, jossa kokeiltiin opiskelua Lekolarin varustamassa pulpetittomassa malliluokassa kevään 2018 aikana.

Koulun alkuopettajat suunnittelivat yhdessä Lekolarin kanssa uudenlaisen alkuopetuksen opetustilan. Luokkatila uudistui myös kiintokalusteiden osalta. Avainteemoina olivat muunneltavuus, viihtyvyys, ergonomia ja kalusteiden toimivuus. Suunnittelussa huomioitiin alkuopetuksen pedagoginen luonne ja tarpeet. Kokeilu tehtiin täysin vastikkeettomasti.

Luokassa on erityyppisiä tuoleja niin rauhalliseen kuin aktiivisempaankin istumiseen sekä kevyitä muotopöytiä joista voi tarpeen mukaan muodostaa helposti erilaisia ryhmiä. Pöytien ääreen mahtuu kelaamaan jopa lasten pyörätuolilla. Täällä kaikki sopivat joukkoon.

Oman pulpetin sijaan jokaisella oppilaalla on oma laatikko kirjoille ja vihkoille sekä seinällä koukku johon voi ripustaa repun. Luokan nurkkaan on luotu pieni rauhallinen tila raheilla ja pyöreällä pöydällä. Nurkkauksen vieressä pehmeä satamatto tuo iloa matematiikan oppimiseen. Kun koko luokka on yhteistä tilaa, vahvistuu yhteishenkikin.

Kuukauden ajan koulun alkuopetusluokat käyttivät tilaa vuorotellen ja antoivat vapaamuotoista palautetta tilan toimivuudesta ja kalusteiden sopivuudesta oppimisympäristöön. Tilan yhteissuunnittelun ja palautteen avulla Lekolar keräsi näkökulmia ja tietoa käyttäjien tarpeista uudenlaisten alkuopetuksen oppimisympäristöjen suunnitteluun vanhassa koulurakennuksessa. Kokeilu tuki myös käyttäjälähtöisen suunnittelumallin kehittymistä.

– Uutta on aina kiva päästä kokeilemaan, jos se tuntuu palvelevan opiskelua. Saimme uuden ja valoisan luokan, jossa istumapaikkojen paikkaa voi usein vaihdella. Ryhmätyöt saivat uudet muodot ja erilaiset istuimet innostavat oppijoita. Oppilaat ovat jotenkin paremmin autettavissa näiden uusien pöytien äärellä. Pöytien ääressä oppilaidenkin tulee välillä työskenneltyä seisten. Säilytyskalusteilla saa luokkatilaan jaettuja tiloja. Luokkatilaa käyttävät myös muut alkuopetusryhmät sähköisen varauskalenterin kautta. Olen iloinen, että minä ja luokkani tuli valituksi kokeiluun mukaan, toteaa 2A -luokan opettaja Riitta Lahtinen.

Oletko unohtanut salasanasi?

Haluatko tehdä ostoksia?

Jokaisen käyttäjän tulee rekisteröityä verkkokauppaan ja luoda henkilökohtaiset käyttäjätunnukset. Lekolar-Printel Oy:n asiakkaita ovat kaupungit ja kunnat, sekä niille peruspalveluita tuottavat yritykset. Valitettavasti emme myy yksityishenkilöille.

Rekisteröidy

Vaihda salasana

Unohditko salasanasi? Tilaa sähköpostiisi ohjeet salasanan uusimiseen.